ENG: A monographic issue of the magazine of the Salesian Pontifical University was produced on the occasion of the celebration of the 400th anniversary of the death of the Holy Bishop of Geneva. The journal “Salesianum” includes contributions by Alburquerque, Collin, Gonsalves, Le Goaziou, Marinelli, McGoldrick, Washburn and Wolfteich. Some authors look at the actuality of Francis de Sales, while others write with a historical approach. Next week it is off to the printing presses so that it will be available by the convention of 18-20 November 2022 in Rome.

In the next few weeks, we will gradually be able to announce more details about the concrete course of the long-awaited convention on Saint Francis de Sales.

IT: Un numero monografico della rivista dell’Università Pontificia Salesiana è stato realizzato in occasione della celebrazione del 400° anniversario della morte del Santo Vescovo di Ginevra. La rivista “Salesianum” comprende contributi di Alburquerque, Collin, Gonsalves, Le Goaziou, Marinelli, McGoldrick, Washburn e Wolfteich. Alcuni autori guardano all’attualità di Francesco di Sales, altri scrivono con un approccio storico. La prossima settimana andrà in stampa, in modo da essere disponibile per il convegno del 18-20 novembre 2022 a Roma.

Nelle prossime settimane saremo in grado di annunciare maggiori dettagli sullo svolgimento concreto del tanto atteso congresso su San Francesco di Sales.